Wil je nooit meer een inspirerende Blog missen? Meld je aan voor onze Blog-service. Vul je emailadres in op onderstaande formulier en ontvang onze nieuwste blogs rechtstreeks in je mailbox. Gratis!
29 juli 2013, gepubliceerd door Monty Trapman
Veel organisaties verwachten ondernemerschap van hun medewerkers. Tegelijkertijd doen ze vaak erg hun best alles onder controle te houden. Hype Ongeveer twintig jaar geleden was er een hype: zelfsturende teams. Boeken, seminars, er werd van alles georganiseerd om het nut…
Lees meer27 juli 2013, gepubliceerd door Monty Trapman
Als leidinggevende ben je daar iedere dag mee bezig, lijkt mij. Binnenkort zitten wij weer “op de hei”, zoals dat vaak wordt genoemd. Dat kan moet je niet letterlijk nemen, met een beetje mooi weer zitten we gewoon in onze…
Lees meer26 juli 2013, gepubliceerd door Dirk Boersma
Het gericht zijn op regels staat het zelf nadenken in de weg: stimuleer het zelf nadenken en vergroot daarmee de flexibiliteit en de doelgerichtheid van je organisatie. Houdt regels kritisch tegen het licht, laat ze nooit de moraal vervangen. Regels…
Lees meer25 juli 2013, gepubliceerd door Dirk Boersma
Van bovenaf ziende zou je alleen de mooie dingen van de organisatie kunnen zien. Het gaat er echter om dat je ziet wat er zich echt afspeelt. Het is belangrijk dat mensen dat aan je durven vertellen. Als ze je…
Lees meer24 juli 2013, gepubliceerd door Dirk Boersma
Kritiek wordt graag weerlegd, ontkent of genegeerd, kritiek is echter een essentieel onderdeel van een regelkring en laat je iets weten over het effect van je handelen. Professor Smalhout Enkele dagen geleden was er sprake van een opmerkelijk bericht. Professor…
Lees meer23 juli 2013, gepubliceerd door Dirk Boersma
Om effect te bereiken zijn kwaliteit en acceptatie van je boodschap belangrijk. Waar steek jij je energie in? E=KxA Effect is het resultaat van kwaliteit vermenigvuldigd met acceptatie. Het was één van de eerste wetten op het gebied van de…
Lees meer22 juli 2013, gepubliceerd door Dirk Boersma
Goed kunnen vragen stellen is een essentiële vaardigheid voor leidinggevenden. Vragen helpen zowel de vrager als degene die bevraagd wordt, zich veel bewuster te worden van een situatie Persoonlijk gesprek De keuring voor militaire dienst had als onderdeel een persoonlijk…
Lees meer19 juli 2013, gepubliceerd door Dirk Boersma
Moeten vraagt om controle, dwingt tot planning en aanwijzingen. Visie leidt tot willen, het vraagt om met elkaar de juiste banen vinden Omdat het moet Van school ben ik nooit een liefhebber geweest. Ik ging erheen omdat het moest. Het…
Lees meerStel je vraag via ons contactformulier
Neem contact met ons op!
Voor al je vragen kun je bellen met
+31 0263895340