Wil je nooit meer een inspirerende Blog missen? Meld je aan voor onze Blog-service. Vul je emailadres in op onderstaande formulier en ontvang onze nieuwste blogs rechtstreeks in je mailbox. Gratis!
06 februari 2016, gepubliceerd door Dirk Boersma
Er wordt in Nederland veel geklaagd over het gebrek aan aansluiting tussen het onderwijs en het bedrijfsleven. Een dealer zei vorige week: het is makkelijker een manager te vinden dan een goede monteur. Wat doet het Nederlands bedrijfsleven aan het…
Lees meer04 februari 2016, gepubliceerd door Dirk Boersma
De overdracht van best practices verloopt vaak nogal stroperig (Szulanski 1996). Veel bedrijven laten zo de kennis uit hun organisatie weglekken. Het is voor leidinggevenden van belang een werkomgeving te creëren waarbinnen overdracht van best practices natuurlijk wordt. Waar moet…
Lees meer03 februari 2016, gepubliceerd door Dirk Boersma
Twee dagen gelden schreef ik al over best practices, een onderdeel van veel congressen en seminars over verandering en vernieuwing. Ik schreef over hoe het zomaar nadoen geen garantie is voor succes.Daar voeg ik hier nog aan toe dat de…
Lees meer03 februari 2016, gepubliceerd door Dirk Boersma
Bij leiderschap hebben we het vaak over modellen, strategieën en tactieken waarmee een leider resultaten kan behalen. Maar gaat het in organisaties niet veel meer over de relaties tussen mensen, tussen managers en medewerkers, tussen collega's in teams. Hoe kun…
Lees meer02 februari 2016, gepubliceerd door Alwin Nieuwenstein
In bedrijven waar ik als coach kom is respect, of beter nog het gebrek aan respect, een vaak voorkomend gevoel onder werknemers. En overigens ook onder leidinggevenden. Wat is daar nu eigenlijk aan te doen? ‘Respect’ was het thema van…
Lees meer01 februari 2016, gepubliceerd door Dirk Boersma
Als mensen iets nieuws moeten aanpakken gaan ze vaak op zoek naar mensen die er al iets mee gedaan hebben. Er wordt dan om best practices gevraagd. Aan de andere kant proberen mensen die betrokken zijn bij de uitrol van…
Lees meer29 januari 2016, gepubliceerd door Dirk Boersma
De summit die wij in Keulen bijwoonden maakte mij er opnieuw van bewust hoe belangrijk goed luisteren is. En hoe belangrijk het is om je daar voortdurend in te blijven oefenen Competenties Gisteravond ben ik weer thuisgekomen van de “summit”…
Lees meer26 januari 2016, gepubliceerd door Dirk Boersma
Mijn collega Alwin en ik gaan naar Keulen om daar deel te nemen aan een summit van de Consumer Experience Movement van Ford. Wat gaan we daar doen? Reflecteren en leren Vandaag vertrek ik naar Keulen, niet om nog eens…
Lees meerStel je vraag via ons contactformulier
Neem contact met ons op!
Voor al je vragen kun je bellen met
+31 492386063