04 december 2015 , door Dirk Boersma
In veel organisaties hebben mensen al lang niet meer met elkaar gesproken. Men denkt te weten hoe de anderen denken en als ze eens bij elkaar zitten wordt er niets gezegd, ook vragen worden niet gesteld. Allen met kerst of…
02 december 2015 , door Dirk Boersma
Kernwaarden zijn de moeite waard als ze leven in je bedrijf. Ze gaan niet leven door ze op posters te zetten, door ze in te lijsten, maar door erover in gesprek te zijn. Hoe kom je erover in gesprek? Het…
01 december 2015 , door Dirk Boersma
Kernwaarden zijn onverminderd populair in meerjarenplannen, visiedocumenten, bedrijfsprofielen en kick off bijeenkomsten. Ze kunnen echter gemakkelijk een bom worden onder de activiteiten van een bedrijf. Als ze geen invulling krijgen leiden ze tot afhaken, cynisme en frustratie. Hoe kan je…
30 november 2015 , door Dirk Boersma
Een tegenvallende evaluatie zorgde ervoor dat ik reflecteerde op wat er in de training gebeurd was. Ik ontdekte dat ik de "strijd" was aangegaan en dat een slechte evaluatie de laatste en beslissende slag was die een deelnemer mij had…
27 november 2015 , door Dirk Boersma
Als je resultaat belangrijk vindt moet je aardig zijn. Dat is een uitdagende stelling en ik kan mij herinneren dat ik ooit werd afgewezen voor een managementfunctie omdat ik te aardig was. Dat paste niet bij een zakelijk omgeving, zei…
26 november 2015 , door Dirk Boersma
In de trainingen van de afgelopen dagen viel me op hoeveel de deelnemers al wisten. Er was regelmatig sprake van herkenning. Hoe anders was het bij het oefenen met de eigen praktijk, daarbij werd van de eigen kennis niets toegepast.…
23 november 2015 , door Dirk Boersma
Op basis van beperkte informatie een verhaal maken is niet zo moeilijk. Op zo'n verhaal kun je ook nog een makkelijk handelen. Alle ins en outs kennen kost veel tijd en vraagt ook nog eens om maatwerk in het handelen.…
19 november 2015 , door Dirk Boersma
Om een plan te maken of een strategie te bedenken moet je weten waar je heen wilt, maar je moet ook je vertrekpunt kennen. Hoe stel je goed vast wat je vertrekpunt is. Daarvoor moet je goed kunnen waarnemen. Onze…
Stel je vraag via ons contactformulier
Neem contact met ons op!
Voor al je vragen kun je bellen met
+31 0263895340