Wij helpen je graag verder! +31 492386063

Blogs

Wil je nooit meer een inspirerende Blog missen? Meld je aan voor onze Blog-service. Vul je emailadres in op onderstaande formulier en ontvang onze nieuwste blogs rechtstreeks in je mailbox. Gratis!

Blogbericht zoeken

Vragen stellen

31 maart 2012, gepubliceerd door Dirk Boersma

Alleen door vragen stellen kom je tot de kern en ontdek je wat je medewerkers en je klanten echt belangrijk vinden. How human is your service, die vraag proberen ,John DeVine, Shyam Lal, and Michael Zea te beantwoorden in een…

Lees meer

De grenzen van coachend leiderschap

30 maart 2012, gepubliceerd door Dirk Boersma

Coachend leiderschap kan altijd en overal worden toegepast Coachend leidinggeven doe je altijd, coachend leidinggeven is niet iets wat je alleen maar in bepaalde situaties doet maar je past het in elke situatie toe. Zo kijk ik of zo kijken…

Lees meer

Twijfel

29 maart 2012, gepubliceerd door Dirk Boersma

Als je een concrete resultaatvoorstelling hebt gemaakt is besluiten veel eenvoudiger In een training die ik laatst gaf kwam de vraag: “wanneer grijp je nu in als leidinggevende”. Je wilt coachend leiding geven, je wilt ruimte geven aan de mensen…

Lees meer

Laten schitteren

28 maart 2012, gepubliceerd door Dirk Boersma

Probeer niet te winnen van de mensen met wie je samenwerkt maar laat hen schitteren, dan bereik je resultaten Ik kom zo af en toe bij een Indonesische bankier over de vloer. Niet zo heel vaak maar ik drink er…

Lees meer

Waarnemen

27 maart 2012, gepubliceerd door Monty Trapman

Wat is dat toch lastig, gewoon me realiseren wat er feitelijk gebeurt zonder meteen in te vullen of een oordeel te vormen. Het is in mijn vak een absoluut nuttige vaardigheid. Niet alleen als trainer, ook als coach en adviseur.…

Lees meer

Afspraken maken

26 maart 2012, gepubliceerd door Dirk Boersma

Een visie wordt pas werkelijkheid in het concrete gedrag van de mensen in je organisatie. In haar boek “Leiderschap in de 21e eeuw” beschrijft Dominique Haijtema haar gesprekken met toonaangevende managementgoeroes aan het begin van deze eeuw. Het is leuk…

Lees meer

Medewerkers serieus nemen

24 maart 2012, gepubliceerd door Dirk Boersma

De basis voor een goede relatie met je medewerkers is hen serieus nemen, ook als je met hen van mening verschilt. Het hebben van een baas kan heel verschillend zijn. Als ik terugkijk op mijn eigen loopbaan dan realiseer ik…

Lees meer

Weerstand, hoezo?

23 maart 2012, gepubliceerd door Dirk Boersma

Als je denkt in termen van weerstand loop je de kans weerstand op te roepen. De afgelopen dagen kwam ik het weer regelmatig tegen. Leidinggevenden, die tegen mij begonnen over weerstand tegen verandering. Het probleem is dan dat medewerkers niet…

Lees meer

Stel je vraag via ons contactformulier

Neem contact met ons op!
Voor al je vragen kun je bellen met

+31 492386063