Wil je nooit meer een inspirerende Blog missen? Meld je aan voor onze Blog-service. Vul je emailadres in op onderstaande formulier en ontvang onze nieuwste blogs rechtstreeks in je mailbox. Gratis!
24 september 2011, gepubliceerd door Dirk Boersma
Wanneer je de helft van het productenpakket saneert dan is het wel handig als die keuze ergens op gebaseerd is. Goede organisaties maken heldere keuzen. Noodlijdende organisaties hebben daarmee vaak juist moeite. Kiezen heeft met zelfbewustheid te maken. Goede organisaties…
Lees meer23 september 2011, gepubliceerd door Dirk Boersma
Een bedrijf in moeilijkheden heeft veelal last van een slagaderlijke bloeding. Er gaat meer geld uit dan erin komt en aldus worden zware verliezen geleden. De eerste reddingsactie is dit bloeden te stelpen. Direct een knevel aanleggen. Dat sommige mensen…
Lees meer22 september 2011, gepubliceerd door Dirk Boersma
Een fundamentele omkering van beleid is moeilijk te maken door het zittende management. Zij zijn juist exponenten van het voorbije beleid. Daar waren ze goed in en daar hebben ze vaak ook hun hart aan verpand. Als je bij hen…
Lees meer19 september 2011, gepubliceerd door Dirk Boersma
Het medewerkerstevredenheidsonderzoek (MTO), een hele mond vol. Zelfs op de radio wordt er reclame voor gemaakt. Inmiddels is het een hele business geworden. Er zijn diverse aanbieders. Het staat op de agenda van directieteams en er zijn ook als afnemers,…
Lees meer25 augustus 2011, gepubliceerd door Dirk Boersma
De dagen van de manager zijn geteld als je sommige deskundigen mag geloven. De manager brengt namelijk niets goeds in de organisatie. Integendeel de manager kost veel geld, staat veranderingen in de weg en belemmert de medewerkers zich verder te ontwikkelen.…
Lees meer14 juli 2011, gepubliceerd door Dirk Boersma
In deze tijden van crisis wordt er veel over leiderschap gepraat. Leiders krijgen de schuld van wat er misgegaan is. Ze hebben niet ingegrepen, verkeerd ingegrepen, te laat ingegrepen en bij velen van hen was het met de moraal ook…
Lees meer12 juli 2011, gepubliceerd door Dirk Boersma
Luisteren is belangrijk, dat is een open deur. Je zult het in elke management training en in elke training over communicatie tegen komen. Met ons bewustzijn ten aanzien van het luisteren is dus niet zo heel veel mis.Maar met het…
Lees meerStel je vraag via ons contactformulier
Neem contact met ons op!
Voor al je vragen kun je bellen met
+31 492386063