Wil je nooit meer een inspirerende Blog missen? Meld je aan voor onze Blog-service. Vul je emailadres in op onderstaande formulier en ontvang onze nieuwste blogs rechtstreeks in je mailbox. Gratis!
22 mei 2013, gepubliceerd door Dirk Boersma
Ruimte geven aan verantwoordelijkheid leidt tot betere resultaten dan het toevoegen van regels Nare zaken Het nieuws is de afgelopen dagen gedomineerd door hele nare zaken en elke keer duikt de vraag weer op hoe het zover heeft kunnen komen.…
Lees meer21 mei 2013, gepubliceerd door Dirk Boersma
Theorieën over leiderschap en organisatie helpen je om beter te begrijpen. Mintzberg Mijn respect voor het werk van Henry Mintzberg steek ik niet onder stoelen of banken. Ik bewonder de nauwkeurigheid van zijn observaties. Hij heeft die observaties bovendien een…
Lees meer16 mei 2013, gepubliceerd door Dirk Boersma
Goed aanspreken betekent dat je mensen de ruimte geeft om wel of niet te doen wat jij van ze vraagt Als ze niet luisteren En wat nu als ze niet luisteren, als ze niet doen wat je zegt of als…
Lees meer15 mei 2013, gepubliceerd door Dirk Boersma
Goed afstemmen betekent de ander goed begrijpen en aansluiten op waar de ander is en wat de ander belangrijk vindt Relatie bouwen Het zal ongeveer 1995 geweest zijn toen ik met een gezelschap belangrijke functionarissen van de Indonesische Telecom operator,…
Lees meer14 mei 2013, gepubliceerd door Dirk Boersma
Neem de tijd, stel vragen en zorg ervoor dat je weet wat je wilt bereiken maar ook wat je medewerkers willen bereiken Eerste gesprek Aan het begin van de avond hadden we afgesproken. Ergens in één van de wegrestaurants, die…
Lees meer13 mei 2013, gepubliceerd door Dirk Boersma
Het zijn de onderlinge verhoudingen en de wijze waarop de leiding daar ruimte voor schept, die innoveren succesvol doen zijn Uit de incubator In 1990 werd ik hoofd P&O van KGL. KGL stond voor klein goederen logistiek. Het was het…
Lees meer10 mei 2013, gepubliceerd door Dirk Boersma
Door open te staan, te luisteren, te vragen en goed waar te nemen weet je steeds wat je klanten en je medewerkers vinden Recensie sites In de auto hoorde ik een gesprek met de oprichter van een restaurantsite. Het succes…
Lees meer09 mei 2013, gepubliceerd door Centrum voor Excellent Leiderschap
Kom kosteloos naar onze klantendag op 5 juni 2013 om (opnieuw) kennis te maken en workshops te volgen. Crisis... kans of bedreiging Het is crisis, dat zal je zeker zijn opgevallen. We merken dat in onze portemonnee, maar we merken…
Lees meerStel je vraag via ons contactformulier
Neem contact met ons op!
Voor al je vragen kun je bellen met
+31 0263895340