Wij helpen je graag verder! +31 492386063

Klantendag of Relatiedag

07 juni 2013, gepubliceerd door Centrum voor Excellent Leiderschap

Reacties op onze klantendag op 5 juni 2013.


Simon Visser, Stichting ActiefTalent
“Ik wil graag een korte reactie geven over de klantendag op 5 juni. Een zeer inspirerende dag waarin veel energie zat. De dagen daarna heb ik al de indrukken die ik heb opgedaan eens rustig laten bezinken.
Bijzonder om met vrijwel onbekenden de diepte in te gaan in de Workshop macht & onmacht. Een thema dat zich afspeelt op alle niveaus in allerlei vlakken in de samenleving en je persoonlijk leven. De kracht van “onmacht” is groter dan dat ik mij dat van te voren gerealiseerd had. Deze dag en vorm is zeker voor herhaling vatbaar.
Slottip: hou het compact met een kleine dynamische groep van maximaal 25 personen.”


Theo Faddegon
“ Op uitnodiging van Louise Gerritsma was ik 5 juni te gast op de Klantendag van het Centrum voor Excellent Leiderschap. Incl. de organisatoren waren er een kleine 20 mensen. Mede door de prachtige thuislocatie in Aarle-Rixtel, het zonnetje en het fraaie terras was er een ongedwongen ontvangst en dito kennismaking. De aangeboden lunch was in één woord uitstekend en de gesprekken aan beide tafels inspirerend en regelmatig verrassend. Aansluitend werd de mogelijkheid geboden om in te schrijven op twee van de vier workshops. Mijn eerste keuze viel op Macht en onmacht van Louise. Met een paar sheets ontstond er vanzelf een levendig gesprek. Daarbij opgeteld de begrippen natuurlijke -, instrumentele -, relatieve – en afgestane macht (Hobbes) en legitiem/wettelijke macht, belonings-macht, dwang-macht, expert-macht en referente macht (French en Raven) maakte dat we aan de geplande anderhalf uur ruimschoots tekort kwamen. Daarna was ik welkom bij de Workshop Sturen op talenten (Talenten Motivatie Analyse, TMA) van Rob Hanewinckel. Omdat ik de enige was voor deze workshop in de tweede ronde werd het een 1:1 gesprek. Rob nam mij gedetailleerd mee in de mogelijkheden van deze bruikbare en gevalideerde tool. Op de site is uitgebreide informatie terug te vinden incl. twee testimonials en ongetwijfeld is Rob beschikbaar om de mogelijkheden en voordelen uitgebreid toe te lichten.
Na afloop is er collectief nagepraat, noem het ‘geëvalueerd’. Alle aanwezigen keken terug op een welbestede en inspirerende dag. CEL kreeg nog het advies om het begrip Klantendag te wijzigen in Relatiedag. Eerlijk gezegd maakt mij dat niet zoveel uit, de aanwezigen die elkaar veelal niet kenden hebben bewezen dat een Klantendag tot uitstekende relaties kan leiden!
Dat de middag afgesloten werd met een smakelijk hapje & drankje maakte dat ik filevrij huiswaarts kon rijden en ook dat geeft ruimte in je hoofd.”


Ray Biemans, Contactclown, trainer & coach
“De ontvangst in jullie Centrum is grandioos geweest. Ontspannend en uitnodigend.
De wijze is goed geweest voor me. Werkvorm is prettig.
De workshop heeft me vooral opgeleverd dat ik 'gelijkwaardig' ben met andere deelnemers van deze dag.
Er is een goede openhartige samenwerking geweest tijdens de workshops.
Ik vraag me af of de inhoud van de workshops het belangrijkste is om zo`n dag te beleven.
De onderwerpen mogen wel verhelderend en vernieuwend zijn. De onderwerpen waren nu leuk en gaven openheid.
Mijn vraag is hoe hier meer inhoud aan te geven is voor jullie. Ik zou graag wat verdieping willen. Kunnen jullie 'scherper' worden in de workshops en hierin de deelnemers uitnodigen om mee te doen.
Liever de datum voor de dag eerder bekend maken. Advies aan anderen is DOE MEE


Peter Lussing
“Voor mij was de klantendag mijn eerste kennismaking met het Centrum voor Excellent Leiderschap. Ik zou het daarom eerder bestempelen als een relatiedag. Enerzijds voor de relatie met het CEL maar ook voor de relaties die ik op deze dag heb opgedaan. Ik vond het een bijzondere bijeenkomst. Interessante onderwerpen die op een prima wijze werden ingeleid en in een klein groepje werden besproken. Dat maakt het heel persoonlijk en inhoudelijk. Zeker als ik dit vergelijk met de meer massale bijeenkomsten met een centrale presentatie voor een grote groep en dan ' vragen uit de zaal' die doorgaans, op een enkele vraag na, uitblijven. Toch was er zeker wel ruimte voor meer deelnemers tijdens de workshops.

De dag was prima georganiseerd met een leuke manier van met elkaar kennismaken in combinatie met een heerlijke lunch. Mede daardoor was er vanaf het begin een heel ontspannen en ik zou haast zeggen collegiaal sfeer. Dat is zeker bevorderend voor de interactie tussen de aanwezigen.

Deze dag vraagt om een vervolg. Er is, zo bleek ook tijdens deze dag, nog heel veel te winnen op het gebied van leiderschap. Wellicht dat er ook gebruik kan worden gemaakt van inbreng van deelnemers voor onderwerpen die in hun actualiteit spelen. Er zijn er vast wel bij die zelfs hun eigen presentatie/introductie kunnen en willen verzorgen. Dit maakt zo'n dag nog interactiever.

Ik zou met het CEL graag een gedachte willen delen. Het valt mij op dat er bij leiderschap doorgaans aan leiderschap op hoog niveau wordt gerefereerd. Dit is ook beslist een heel groot en belangrijk aandachtspunt. Echter, de meeste mensen geven en ontvangen leiding op de lagere niveaus in de organisatie. Als we hier verbeteringen zouden kunnen realiseren, zou dat dan een mooie en effectieve investering zijn in het toekomstig leiderschap in de top?

Ieder die deze dag heeft gemist verdient een tweede kans. Ik zou aan hen zeggen: grijp die kans en kom ook. Het is de tijd meer dan waard.
Ik kijk al uit naar de volgende relatiedag van het CEL.”


Stel je vraag via ons contactformulier

Neem contact met ons op!
Voor al je vragen kun je bellen met

+31 492386063