Wij helpen je graag verder! +31 492386063

Blogs

Wil je nooit meer een inspirerende Blog missen? Meld je aan voor onze Blog-service. Vul je emailadres in op onderstaande formulier en ontvang onze nieuwste blogs rechtstreeks in je mailbox. Gratis!

Blogbericht zoeken

Als je de moed verloren hebt

24 juni 2016, gepubliceerd door Dirk Boersma

Een manager, die enige tijd geleden nog enthousiast was over z'n nieuwe positie, zag het niet meer zitten, zo bleek in een gesprek wat wij recent hadden. Hij worstelde met de situatie waarin hij terecht gekomen was en gaf aan…

Lees meer

Klantbetrokken of klantellende?

23 juni 2016, gepubliceerd door Alwin Nieuwenstein

Van het kastje naar de muur gestuurd. Wie kent het niet? Het overkomt veel klanten en cliënten, ondanks alle beloftes die organisaties doen rondom operational excellence en "de klant centraal". Maar klantgerichtheid is een loze belofte als je er niet…

Lees meer

Hoe manage je het onverwachte #5?

22 juni 2016, gepubliceerd door Dirk Boersma

Organisaties die goed op het onverwachte zijn ingespeeld zijn dat niet omdat ze alle risico's van te voren in kaart brachten maar omdat ze bij de kleinste afwijking, op initiatief van degene die haar waarneemt gezamenlijk in actie komen om…

Lees meer

Vrede voor velen of winst voor enkelen

21 juni 2016, gepubliceerd door Dirk Boersma

Bijna 90 jaar geleden nodigde Einstein Freud uit voor een gedachten wisseling over het uitbannen van oorlog. Het blijkt een lastig onderwerp en Freud is niet optimistisch met name het zichzelf buiten de wet stellen door de elite ziet hij…

Lees meer

Stereotypen, wat doe je ermee?

20 juni 2016, gepubliceerd door Dirk Boersma

Stereotypen zijn gevormd voor je er erg in hebt. Veel van de stereotypen, waarop je dagelijks je besluiten baseert zijn ontstaan voor je er erg in had. Veel stereotypen vinden ook hun oorsprong is de etiketten, die we maar al…

Lees meer

Hoe manage je het onverwachte #4

17 juni 2016, gepubliceerd door Dirk Boersma

Fouten zijn een essentieel aangrijpingspunt om te leren. Door samen goed naar een fout te kijken, erover te praten en te onderzoeken hoe je haar kunt voorkomen wordt er veel geleerd. Weick en Sutcliffe zien dit als een belangrijk aspect…

Lees meer

Hoe ga je door als je alles al geprobeerd hebt?

16 juni 2016, gepubliceerd door Dirk Boersma

Regelmatig spreek ik managers, die alles al geprobeerd hebben. Ze zijn moe gedacht en hebben soms de moed ook echt opgegeven. Maria Reynolds laat in het boek The discomfortzone zien welke mogelijkheden je dan nog hebt en hoe juist in…

Lees meer

Hoe verander je water in wijn?

15 juni 2016, gepubliceerd door Dirk Boersma

Topsporters of mensen die dat waren zijn populair als sprekers op bijeenkomsten waar managers inspiratie moeten krijgen of voorzien moeten worden van nieuwe inzichten om de successen van hun organisatie te vergroten.Maar klopt die sportmetafoor wel? Freek Vermeulen, hoogleraar aan…

Lees meer

Stel je vraag via ons contactformulier

Neem contact met ons op!
Voor al je vragen kun je bellen met

+31 492386063