Wij helpen je graag verder! +31 492386063

Blogs

Wil je nooit meer een inspirerende Blog missen? Meld je aan voor onze Blog-service. Vul je emailadres in op onderstaande formulier en ontvang onze nieuwste blogs rechtstreeks in je mailbox. Gratis!

Blogbericht zoeken

Hoe krijg ik betrokken klanten? #2

07 oktober 2016, gepubliceerd door Alwin Nieuwenstein

We kennen ze allemaal: winkels, bedrijven of instanties waaraan je merkt dat ze aandacht voor je hebben als klant, waar je serieus genomen wordt. Die aandacht maakt dat je terugkomt. En dat levert uiteindelijk meer omzet op. Het belang van…

Lees meer

Wat zijn deliverables?

04 oktober 2016, gepubliceerd door Dirk Boersma

Wat zijn de deliverables als het om leiderschapsprogramma’s gaat? Volgens Marcus Buckingham zijn het vaak recepten voor effectief leiderschap die in de praktijk niet makkelijk toepasbaar zijn. Het is zinvoller om mensen te helpen met ontdekken wat voor hen in…

Lees meer

Hoe schakel je “silent killers” uit?

03 oktober 2016, gepubliceerd door Dirk Boersma

Van tijd tot tijd kun je lezen dat het geven van trainingen geldverspilling is. In een uitgebreid artikel in de Harvard Business Review gaan Michael Beer en twee collega’s in op de vraag wat daar de reden van is. Ze…

Lees meer

Uitstellen, goed of slecht?

30 september 2016, gepubliceerd door Dirk Boersma

Ooit kreeg ik een tegeltje met daarop de tekst: “aan hardlopen heeft men niets, je moet op tijd vertrekken”. Het tegeltje laat zien hoe wij, zeker in de moderne op productiegerichte samenleving tegen uitstelgedrag aan kijken. Maar soms is uitstellen…

Lees meer

Hoe krijg je goed gereedschap?

29 september 2016, gepubliceerd door Dirk Boersma

Goed gereedschap is het halve werk, leerde ik van een handige vriend. Dat is in organisaties waarin we werken ook het geval. En dat geldt niet alleen voor het computernetwerk, de software, de hefbrug, de smeerkuil of de betonmixer, maar…

Lees meer

Aandacht en zinvol werk

28 september 2016, gepubliceerd door Dirk Boersma

Als de resultaten bij een bedrijf of in een sector niet goed zijn wordt het probleem vaak bij de medewerkers gelegd. Ze zijn dom, begrijpen het niet of zijn niet gemotiveerd. Uit onderzoek blijkt echter iets heel anders. En kleine…

Lees meer

Hoe krijg ik betrokken klanten? #1

26 september 2016, gepubliceerd door Alwin Nieuwenstein

We kennen ze allemaal: winkels, bedrijven of instanties waaraan je merkt dat ze aandacht voor je hebben als klant, waar je serieus genomen wordt. Die aandacht maakt dat je terugkomt. En dat levert uiteindelijk meer omzet op. Het belang van…

Lees meer

Competitie of samenwerking?

24 september 2016, gepubliceerd door Dirk Boersma

Competitie leidt op de korte termijn tot goede resultaten, maar op de lange termijn zijn de resultaten van samenwerking beter. Samenwerking gaat niet vanzelf, het is belangrijk daar de omstandigheden voor te creëren. Hoe doe je dat als leidinggevende, wat…

Lees meer

Stel je vraag via ons contactformulier

Neem contact met ons op!
Voor al je vragen kun je bellen met

+31 492386063